ugi.cz

SEO optimalizace webů a k čemu slouží

Vaše webové stránky jsou určeny k propagaci a poskytování informací o vašich produktech a službách potenciálním zákazníkům, v ideálním případě co největšímu počtu lidí. A abyste toho dosáhli, musíte propagovat samotné webové stránky:

SEO optimalizace webových stránek, co vám jako majiteli webových stránek přináší a jak se provádí.

1. Zlepšení viditelnosti webu

Webové stránky vaší společnosti by měly být na první stránce oblíbených vyhledávačů. Jak ale víte, na internetu jsou miliardy stránek a miliony dalších podobných.
Aby vaše stránky vynikly mezi ostatními, používá se optimalizace webových stránek, nazývaná také SEO (Search Engine Optimization). Někdy je popisována jako „zlepšení viditelnosti webových stránek“.
V počátcích vyhledávačů vypadala optimalizace poměrně jednoduše: vyhledávač vzal slova z dotazu uživatele, například „vytvořit webové stránky pomocí wordpressu“, a našel stránky obsahující tato slova – označovaná také jako „klíčová slova„. Čím častěji se tato slova na webové stránce vyskytovala, tím vyšší pozici ve výsledcích vyhledávání zaujímala. Z tohoto důvodu specialisté na SEO často jednoduše vyplní celý prázdný prostor stránky klíčovými slovy napsanými barvou, která odpovídá pozadí stránky (např. bílá na bílé). To jim umožnilo dosáhnout dobrých výsledků díky „optimalizaci“ stránky.

To však již nefunguje. Vyhledávače učinily své algoritmy mnohem složitějšími, získaly umělou inteligenci, staly se opravdu chytrými. V souladu s tím se SEO stalo obtížným a nákladným procesem. Nesprávná SEO optimalizace webových stránek se navíc může vymstít. Pokud jsou klíčová slova používána příliš často nebo nepřirozeně, může to vyhledávač považovat za pokus o podvod a snížit hodnocení ve výsledcích vyhledávání a v nejhorším případě web zabanovat (zablokovat). To je další důvod, proč si webové stránky raději objednat u profesionálů, než se snažit dělat vše sám.

2. Hlavní titulek, popis a design webové stránky

 by měly uživatele přimět k tomu, aby klikli na odkaz na vaši webovou stránku.

Součástí procesu SEO může být také nastavení meta tagů – názvů a popisů webu. Nestačí, aby uživatel viděl odkaz na váš web v seznamu odkazů vybraných vyhledávačem. Měl by chtít na tento odkaz kliknout. A tento odkaz se skládá pouze z nadpisu a popisu – celkem asi 250 znaků. Toto omezené množství informací musí uživatele přesvědčit, že váš web je to, co hledá.

3. Propagace prostřednictvím reklamy.

Všechny výše uvedené způsoby jsou způsoby takzvané „organické“, přirozené optimalizace webu. Jsou naprosto nezbytné, ale často nedostatečné. Organická propagace webu trvá dlouho, minimálně měsíce.

Chcete-li proces urychlit, můžete se obrátit na reklamu. Například Google Ads je online reklamní služba, která umožňuje inzerovat vaše stránky na jiných webech, částečně na základě klíčových slov. Nastavení reklamní kampaně pomocí těchto služeb není snadné a je výzvou i pro neodborníky.

Například Google Ads je online reklamní služba

4. Statistiky webu.

Jedná se o další důležitý nástroj pro propagaci a optimalizaci vašich stránek. Statistiky webu vám mohou například říci, kolik uživatelů web navštívilo, co hledali, na jaké stránky přešli, jak dlouho se zdrželi a kam poté odešli. Na základě statistik můžete změnit text článků na webu, design webu nebo jeho rozvržení.

5. Proč potřebujete UGI.cz

K realizaci výše uvedeného potřebujete minimálně dva kvalifikované odborníky – specialistu na SEO a copywritera. My je máme, proto vás zveme, abyste nás kontaktovali

Přejít nahoru